6 Kasım 2014 Perşembe

Sevgili Zürafa Sophie




Size bugün çocuk dünyasında fazlaca bilinen zürafa Sophie’nin hikayesini anlatmak istiyorum.

Küçük zürafa Sophie 25 Mayıs 1961’de Paris yakınlarında Azize Sophie (Saint Sophie) gününde doğdu. O zamanlar oyuncak hayvanlar sadece çiftlik hayvanları veya evcil ev hayvanlarından yapılıyordu.
Kauçuk ağacının suyunu oyuncak yapımında kullanmakta uzman olan Mösyö Rampeau bir gün zürafa bir oyuncak tasarlamaya karar verdi. Ölçüsü, şekli bir bebek eli için ideal düşünülen bu tür bir egzotik vahşi hayvan, oyuncak  piyasasında bir ilk olacaktı. Böylelikle o günkü görünümü bugünkünün aynısı olan zürafa Sophie üretilmeye başlandı. Büyük başarı elde eden Sophie çok sevildi. Ağızdan ağıza hızla yayılarak bebeklerin olmazsa olmazları arasında yer aldı.

Fransa’da ulusal bir ikon haline gelen Sophie  o kadar populerki 2010 yılında 796.000 bebek doğmuş ama 816.000 adet satılmış. Sophie Amerika’da da çok seviliyor. California Amazon’da ilk satışa sunulduğunda en iyi satan bebek oyuncağı olmuş.
2009’da Sophie Amerikan Oyuncak Perakende Kurumu (American Specialty Toy Retailing Association) tarafından yılın ürünü ödülünü alan Sophie’yi yapan şirket Vulli, bu oyuncağın nasıl yapıldığını hala sır gibi saklıyor ve onu hala, geleneksel bir şekilde, 14 el işlemi ile imal etmeye devam ediyor.

Peki Sophie'yi bu kadar özel kılan ne?

Sophie bebeğin 5 duyusunu hareket geçiren bir sürü keşif ve aktivite ile dolu.
Görme: Üzerindeki zıtlık içeren koyu renkli noktalar görsel uyanış sağlıyor ve bebeğin oyuncağını ayırt etmesine  neden oluyor böylelikle Sophie kısa zamanda  tanıdık ve rahatlatan bir nesne halini alıyor.

Duyma: Karnına bastıkça çıkardığı ses bebeği eğlendiriyor ve duyusunu geliştirdikçe onun neden sonuç ilgisini kurmasını sağlıyor.
Tat Alma: Çok esnek ve ısırıp çiğnemek için kulak boynuz ve bacaklar gibi bir parçaları var. Diş çıkaran bebeğin diş etleri için çok rahatlatıcı ve tamamıyla güvenli. Yüzde yüz doğal kauçuktan yapılmış ve sadece gıda boyası içeriyor.

Dokunma: Bebeğin küçük elleri için ideal.Çok hafif, uzun bacakları ve boynu çok kolay kavranıyor.  Aynı anne gibi  çok yumuşak, o nedenle psikolojik  ve duygusal rahatlatma uyandııryor bebekte.
Koku: Doğal kauçuk kokusu bebeğin diğer oyuncakları arasında rahatlıkla tanınmasını kolaylaştırıyor.  
Şimdi gelelim Sophie ile Lara’nın tanışmasına. Sophie'yi ilk kızım doğduğunda bilmiyorduk. Daha sonraları kuzenimin kızında, sonra da yeğenimde gördüm Sophie’yi. Hakkında çok güzel şeyler duyduğum minik zürafadan Lara’nın doğumuna hazırlanırken edindim bir tane. Bir an önce Lara’nın duyularının açılmasını bekliyor ve bu oyuncağın mucizesini kendi gözlerimle görmek istiyordum.


Lara 2 aylıkken verdim eline Sophie’yi. Ve gözlerime inanamadım. Uzun boynu ve bacakları ile Lara’nın rahatlıkla eliyle kavrayabildiği kocaman kara gözlü zürafa  ve Lara birbirlerine bakıyorlardı. Lara, Sophie’yi evirip çeviriyor ve üstündeki kara lekelere bir bir gözden geçiriyordu.O tarihten itibaren Lara’yı oyalamak istediğimde Sophie'den çok faydalandım. Özellikle 4. aydan sonra diş kaşıntısının başlamasıyla birlikte Sophie daha da bir önem kazandı hayatımızda. Uzun kulakları, boynuzları ve bacakları, kaşınan diş etleri için super bir kaşıyıcı oldu Lara'nın. Karnına bastırıldığında çıkardığı sesi uzaktan bile tanıyan Lara, Sophie’yi eliyle kavrayıp olmayan dişleriyle kulaklarını boynuzlarını bir güzel kemiriyor ve geçici de olsa biraz rahatlamış oluyor. Şimdi neredeyse 6 aylık olan Lara’nın artan diş çıkarma sıkıntılarında neredeyse başucu oyuncağımız oldu Sophie. Doğal kauçuktan yapılmış olduğu için ısırıp kemirmesi herhangi bir endişe yaratmıyor tabi.
İlk kızımda kaçırmış olduğum zürafa Sophie’nin mucizelerini ikincide yakaladığım ve minik Lara'yı Sophie ile tanıştırdığım için çok mutluyum. Biz Sophie'yi çok sevdik. Eminim siz de seversiniz
  
Kaynak

http://en.wikipedia.org/wiki/Sophie_the_Giraffe
http://www.amazon.co.uk/Sophie-Giraffe-Original-Teether-Blister/dp/B000SOG7BY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1415183965&sr=8-1&keywords=sophie+the+giraffe
 


12 yorum:

  1. Ela da cok severdi bizim koca sesli minik zurafayi dis cikarirken. Ki hala cok seviyor. Tubacim, yazini okuduktan sonra anladim neden cok sevdigini. Her bebege bir Sophie kampanyasi yoksa baslatilabilir.

    YanıtlaSil
  2. Ela'nın Sophie'yi çok sevdiğini hatırlıyorum Edacım. Benim zaten ilk o zaman aklıma takılmıştı bu Sophie mucizesi...

    YanıtlaSil
  3. Deniz'in de bir Zürafa Sophie'si vardı. Nedense özellikle çok sevdiğini hatırlamıyorum.
    Sophie'nin 1961'de doğmuş olmasına çok şaşırdım gerçekten. Biz de rahatlıkla Sophie'yle büyüyebilirmişiz ama ancak anne olduktan sonra duyduk:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her oyuncak her çocukta favori olmayabiliyor. Bu arada ben de seninle aynı şeyi düşündüm, bizim de 'Sophie'miz olabilirmiş!

      Sil
  4. Zürafa sophie'miz bu gün itibarı ile minik ikizlerimizin ellerinde,,,, tadını da sevdiler :) sayende tanıştık... teşekkürler, sevgiler tuğba...
    özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle, keyifle oynasınlar Özlem, çok sevindim. Benden de size sevgiler...

      Sil
  5. Murat 4 aylık olmak üzere. Sanırım diş kaşıntısı yeni yeni başladı çünkü Sophie'yi aldığı gibi adam aşkla ağzına götürdü:) Aç desen değil ama bu ne hırs! Bakalı, umarım Sophie bu mücadeleye dayanabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler Emziren Anne. Sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum Murat'a. Hiç merak etme Sophie'ye birşeycik olmaz, mücadeleye dayanacaktır.😊

      Sil
  6. Merhaba, ben de yeğenim için almayı düşünmüştüm fakat bir blogta üzerindeki beneklerin yıkayınca çıktığı şeklinde bir yazı okudum. Bu durumda kafam karıştı. Başka doğal şeylerin araştırmasındayım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatma hanım, bizim Sophie'nin beneklerinde bir soyulma ya da çıkma olmadı, hala ilk günkü gibi. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  7. Merhaba, uzerinde yikamayiniz ibaresi var. Peki hidjenini nasil saglayaxagiz? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. Hafif nemli bir bezle temizleyip, kurulayabilirsiniz.

    YanıtlaSil