3 Nisan 2014 Perşembe

Tanrı’yı Güldürmek İstiyorsan, Ona Planlarından Bahset


Ailenin yeni üyesinin aramıza katılmasına 5 hafta kalmışken ve ben doğum öncesi son dönemde keyfe zaman kalsın diye tüm işleri halletmek için ince ince planlar yaparken Pazartesi sabahı bir uyandık ki Dalya’nın midesi bulanıyor. Geceyi de çok keyifsiz geçirmişti. Bu durumda okula gitmeyip evde kaldı tabii ki. Sonrasında kusma ve ishal de başladı. Eveet yaklaşık 10 gündür mide kramplarından, ara ara da mide bulantısından şikayet eden çocuğum, en sonunda yenik düşmüştü sevgili "tummy bug"a.

Sizi "tummy bug" ile tanıştırayım. Tam çevirisi mide virüsü sanırım. Kendileri ile İngiltere’deki yaşantımızda tanışmak kısmet oldu. Her sonbahar ve ilkbahar döneminde ortaya çıkarlar; okulları, yuvaları, iş yerlerini ziyaret ederler. Mide bulantısı, kusma ve ishal ile kendilerini gösterirler ve 48 saatten önce de gitmezler. Biz çocukken mide virüsü falan bilmezdik, öyle herkesi kasıp kavuran salgınları da. Arada bir midemizi üşütürdük, nane limon yapardı annemiz, içerdik geçerdi. Ama farklı bu "tummy bug", mutlaka her sene geliyor ziyarete ve hepimizi bir korku alıyor acaba bize de gelecek mi diye.


Dalya iki senedir ıskalıyordu "tummy bug"ı ama bu sene kaçamadı işte. Sık aralıklarla olan ishal ve kusma ardından virus bize de bulaşmasın diye benim hararetle yaptığım sterilizasyon çalışmaları, hiçbir şey yiyemeyen yavruya sürekli su içirme çabaları ve aklımda planladığım ama gerçekleştiremediğim yazılarımın düşüncesi beni de bitkin düşürdü. 

Bir musevi atasözü olduğu söylenen "Tanrı'yı güldürmek istiyorsan, ona planlarından bahset" geldi sonra aklıma. Aynen öyle olmuştu işte, herşeyi çok güzel planlamıştım ama gerçekleştirmek mümkün olmadı...

Ertesi gün toparlar derken, gece öksürük ve ateş başladı (böyle dönüşüm geçiren bir hastalık ilk defa yaşadık). Doktor ziyareti, bronşit tanısı ve soluk aldırma cihazı kullanımı ile biraz rahatladık. Ama üçüncü gün de gidemedi Dalya okula tabi. Bir yandan her gün okula gitmemek için yataktan çıkmayı bilmeyen ama bu sefer kaçıracağı okul gezisinden dolayı ağlayarak okula gitmek isteyen kızımı ikna etme çabaları, bir yandan artık bir nevi tosbağa görüntüsü kazanan yavaşlayan hareketlerimle onun ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmak ve hala yazılarıma zaman ayıramamak düşüncesi beni patlama noktasına getirdi diyebilirim. Ama üçüncü günün sonunda Dalya’nın iyileşen iştahı, düzelen rengi ve geri gelen neşesi -herşeye rağmen- benim de keyfimi yerine getirdi. Hem bu üç günlük eve kapanış süreci sayesinde tüm okul koşturmaları, yeni bebek hazırlıkları ve benim yazı çalışmalarımdan zaman bulamadığımız anne-kız zamanını tekrar yakalmış olduk. Dalya’nın nice zamandır çok istediği ve yapamadığımız lastik bilezikleri yaptık, resimler çektik, hastahane çantasında neler varmış onlara baktık, kıyafetler denedik. Ben de koşturmalarıma mecburen biraz mola vermiş oldum ve farklı bir şekilde bir dinlenme oldu bana.

En sonunda bugün okula gitti Dalya ama gecikerek; çünkü hala yorgun olan vücudu erken uyanamadı sabah.  İki gün daha okul var, sonrasında iki haftalık Paskalya tatili başlıyor. Yani yine anne-kız zamanımız olacak. Ayrıca bu tatil bebek öncesi tek çocuk olarak geçireceği son tatili Dalya’nın. Paskalya tatilimiz sabote olmasın diye bu sefer atasözünü uygulamak istiyorum. Yani Tanrı’yı güldürmemek için plan yapmayacağım veya yapsam bile planlarımı dile getirmemek niyetindeyim. Bakalım başarılı olabilecek miyim? Sevgilerimle…


10 yorum:

  1. Güzel Dalya'ya çok geçmiş olsun. Her hastalanma çocuklarda aşı gibi bir şey oluyor....Hastalık tarafını unutup, beraber zaman geçirdiğinizi düşünmeni beğendim. Sağlıklı günler dilerim. mehmet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mehmet abi.Hastalık çocukların bünyelerini güçlendiriyor gerçekten ama insan o anı yaşarken bu gerçeği unutuyor. Hepimize sağlıklı günler olsun. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Aslında ne kadar doğru diye düşündüm okuduğum zaman yazıyı. Belki konu ile ilgili değil ama bu yıl için babamla bir sürü plan yaptığım ama bunları yaparken gerçekleşme olasılığının olmadığını bilmemek geldi aklıma. Aslında keşke düşündüğüm anda yapsaydım dedim kendi kendime. Keşke cuma akşamını beklemeyip perşembe akşamı gitseydim onu görmeye :(( Belki son bir kez bile olsa öpseydim ve sarılsaydım kocaman. Ama olmadı hiçbişey benim planladığım gibi olmadı. O yüzden yaşamak ve plan yapmamak lazım bu hayatta özellikle sevdiklerinle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemcim yorumun için teşekkür ederim. Planları gerçeğe geçirmek her zaman mümkün değil tabi. Ayrıca insanın sevdikleriyle yapabileceklerinin ve yapmak isteyeceklerinin de bir sınırı yok. Sen babacığınla çok güzel şeyler yaptın kimi planlı kimi plansız ve ihtiyacı olduğunda da hep yanındaydın. Kayıbın tesellisi yok ama bunu böyle düşün lütfen. Nur içinde yatsın Erdal amcamız...Sevgilerımle...

      Sil
  3. Tubacim, gecmis olsun! Dalyacim kendine gelmistir, umarim. Hastalikli gunleri, anali kizli eglenceye cevirmeniz cok guzel. Bugun okulun son gunu. Tatilin baslangici. Yeppu! Mide virusleri gecmiste kalsin artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Edacım. Dalya daha iyi ama hala tam iyileşmiş değil. Okulun bitmesi iyi oldu, biraz dinlenip toparlar. Evet hastalıkla boğuşmak dışında güzel şeyler de yaptık birlikte, iyi oldu. Hastalıksız olarak size de tavsiye ederim :) Sevgilerimle...

      Sil
  4. mide virüsünü '' helicobacter pylori'' diye tanırdım... ''tummy bug'' çizgi film kahramanı adı gibi... ama klinik tablosu oldukça sevimsiz geçmiş.çok geçmiş olsun minik dalya'ya.. başa çıkmışsınız tummy bug'la, oldukça da avantaja dönüşmüş :) Yazının konu başlığını gördüğümde :) merak ettirdi ,içinde ne var acaba? diye.. Haklı bulduğumu söylemeliyim.. Kendimden biliyorum(izlemişimdir) ne zaman bir şeyi çok istesem olmamıştır. '' tanrıyı güldürmek istiyorsan gerçektende ona planlarından bahset'' selamlar Özlem GÖKSU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler Özlem. Bu hastalık tahminimizden daha azılı çıktı bu defa, Dalya hala tam iyileşti diyemem. Evet bu atasözünü hayatımda ben de pek çok kez tekrarlamışımdır ve tekrarlıyacağa da benziyorum çünkü plan yapmamak mümkün değil Ancak sanırım yapmamız gereken yapılan ve gerçekleşemeyen planlara takılmamak ve hayatta beklenmedik süprizlere karşı esnek olmaya çalışmak -en azından ruh sağlığımız için :) Sevgilerimle...

      Sil
  5. Tubacigim,
    Cok gecmis olsun Dalya'ya. Hamileligin son haftalarinda sana kotu bir surpriz olmus galiba. Ama herzamanki gibi 3-4 gunluk hastalik donemine bile eglenceli anne-kiz aktiviteleri sigdirmayi basarmissiniz. Umarim Dalya'nin tek cocuk olarak gecirecegi son 5 haftaniz da keyifli, huzurlu ve saglikli gecer.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Müşcüğüm yorumun ve iyi dileklerin için. Sevgilerimle...

      Sil